Tunaframgångar på Bauhaus cup

2023-02-14 i Allmänt

Stora Tuna IK skidklubbs juniorer visade upp fina prestationer under Bauhaus juniorcup i Ulricehamn.

De som åkte var Helmer Jöhnemark och Axel Eriksson i H17-18 samt Jakob Carlsson och Frank Krouwel i H19-20.

Under fredagens sprint i fri stil gjorde Frank och Jakob stabila kval. Axel och Helmer klarade tyvärr inte kvalgränsen men hejade fram Jakob och Frank som till slut kom 9:a och 16:e i tävlingen efter en stenhård kamp.

Under lördagens distriktsstafett representerade Jakob, Frank och Axel Dalarna. Då det var brist på dalatjejer så fick Helmer och fyra andra hungriga dalaherrar stå över stafetten vilket var synd.

Söndagens klassiska lopp över 11.3 km kördes i tungt vattenföre på Ulricehamns tuffa världscupbanor. Axel och Helmer visade fina kämpatakter i de tuffa förhållandena. Axel kom fin 7:a och Helmer kom 51:a.

I H19-20 gjorde Jakob och Frank stabila lopp och kom 22:a respektive 26:a.

Stora Tuna IK SK - Skidor c/o Tomas Löfgren, Brask Jans väg 5 78456 Borlänge

Tel: 070-368 82 17 E-post: storatunaiksk@gmail.com

Stöd gärna vårt arbete med skidspåren i Skräddarbacken